Załącznik do uchwały Nr VIII/53/2015
Rady Powiatu Przemyskiego
z dnia 3 czerwca 2015 roku w sprawie
nadania Statutu dla Domu Pomocy
Społecznej w Huwnikach
S T A T U T
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W HUWNIKACH
§ 1
Dom Pomocy Społecznej w Huwnikach, zwany dalej ,,Domem?, działa na podstawie:
1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2015 r.,poz. 163 z póź.zm.)
2. Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej ( Dz.U. z 2012 r., poz.964).
3. Decyzji Wojewody Podkarpackiego z dnia 17.03.2010 r.znak: S.I-9013-15/09 zezwalającej na prowadzenie Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle somatycznie chorych na czas nieokreślony, zmienionej decyzją Wojewody Podkarpackiego z dnia 6.06.2012 znak: S-I.9423.1.7.2012.AT zmieniającej oznaczenie liczby miejsc w Domu Pomocy Społecznej w Huwnikach z 102 na 100 oraz decyzją Wojewody Podkarpackiego z dnia 1.04.2015 r znak: S-I.9423.1.4.2015.JCW zezwalającej Powiatowi Przemyskiemu na prowadzenie Domu Pomocy Społecznej w Huwnikach, dla osób w podeszłym wieku w liczbie 15 miejsc oraz osób przewlekle somatycznie chorych w liczbie 85 miejsc, na czas nieokreślony.
4. Niniejszego Statutu.
§ 2
Dom jest Domem dla 15 osób w podeszłym wieku oraz 85 osób przewlekle somatycznie chorych.
§ 3
Siedzibą Domu jest miejscowość Huwniki w Powiecie Przemyskim
§ 4
1. Dom jest jednostką organizacyjną pomocy społecznej Powiatu Przemyskiego.
2. Dom prowadzony jest w formie jednostki budżetowej.
3. Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Starosta Przemyski przy Pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przemyślu.
§ 5
Nadzór nad jakością działania domu w tym jakością usług dla których Minister Polityki Społecznej określił standardy oraz nad zgodnością zatrudnionych pracowników z wymaganiami kwalifikacyjnymi sprawuje Wojewoda Podkarpacki.
§ 6
1. Dom zapewnia mieszkańcom całodobową opiekę, zaspakaja niezbędne potrzeby bytowe, wspomagające i społeczne na poziomie obowiązującego standardu.
2. Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących im na podstawie odrębnych przepisów.
§ 7
1. Działalnością Domu kieruje Dyrektor.
2. Dyrektor jest przełożonym zatrudnionych w Domu pracowników.
3. Dyrektora Domu zatrudnia Zarząd Powiatu zgodnie z wymogami określonymi w art. 122 ust.1 ustawy o pomocy społecznej po zasięgnięciu opinii Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przemyślu.
4. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora Domu wykonuje Starosta Przemyski.
§ 8
1. Strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu określa opracowany przez Dyrektora Domu Regulamin Organizacyjny , który zatwierdza Zarząd Powiatu Przemyskiego.
2. Organizacja Domu, zakres i poziom usług świadczonych przez Dom uwzględnia w szczególności wolność, intymność, godność i poczucie bezpieczeństwa Mieszkańców Domu oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
§ 9
Szczegółowe prawa i obowiązki mieszkańców Domu określa Regulamin dla mieszkańców Domu ustalony przez Dyrektora Domu w porozumieniu z Radą Mieszkańców Domu
§ 10
Dom używa pieczątki podłużnej z pełną nazwą Domu i adresem jego siedziby.
§ 11
Wszelkie zmiany niniejszego Statutu wymagają zachowania trybu właściwego do jego ustalenia.